تجزیه و تحلیل مشتریان دیجیتال

تجزیه و تحلیل مشتریان دیجیتال

تجزیه و تحلیل مشتریان دیجیتال

تحلیل مشتریان دیجیتال , بخشی از گام پلن تحلیل دیجیتال است.

قبلا در مورد اجزاء  مختلف گام پلن تحلیل صحبت کردم.

در مورد نحوه تحلیل عملکرد محصول و بازار , تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد کلی دیجیتال مارکتینگ و تحلیل شکاف دیجیتال مارکتینگ نیز مطلب گذاشتم, برای یادگیری بیشتر به هر قسمت مراجعه کنید. وقتی دیجیتال پلنرها, در حال تدوین پرفکت پلن‌های دیجیتال مارکتینگ هستند , تحلیل مشتریان دیجیتال باید بخشی از تجزیه و تحلیل دیجیتالشان باشد. به طور کلی, تجزیه و تحلیل مشتریان به منظور شناخت دقیقتر مشتریان انجام می‌شود. همیشه داده‌های خیلی ارزشمندی از آنالیز مشتریان بدست خواهد آمد که در عمل استفاده از چنین داد‌هایی بسیار ارزشمند خواهد بود. نتایج چنین آنالیزی  بر روی 3 منبع (3M) تاثیر خواهد گذاشت و باعث می‌شود یک کسب وکار منابعش را بهینه تر سرمایه‌گذاری کند.

چرا باید مشتریان دیجیتالتان را تحلیل کنید

دیجیتال پلنرهای حرفه‌ای همیشه پلن‌هایی را ایجاد می‌کنند که مشتری محور باشد تا اینکه محصول یا خدمات محور.

وقتی پلن‌تان مشتری محور باشد , طبیعتا استراتژی‌تان هم مشتری محور و در نهایت کسب‌وکارتان هم مشتری محور خواهد شد.

اگر نتوانید مشتریانتان را بشناسید؛ چگونه می‌خواهید آنها را مدیریت کنید. ضرب المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید ” چیزی را که نتوانید اندازه‌گیری کنید , نمی‌توانید کنترلش کنید”. برای اینکه بتوانید مشتریانتان را کنترل کنید یا به تعبیری مدیریتشان کنید باید آنها را بشناسید. یک پرفکت پلن , پلنی است که در آن مشتریان مستمرا شناسایی و رصد می‌شوند. از آنجایی که همه مشتریان مثل هم نیستند و نیازها , خواسته ها, خصوصیات, رفتارها , نگرش و شخصیت های متفاوتی دارند , باید آنها را آنالیز کنید تا اطلاعات دقیق تری از آنها بدست بیاورید. بعد از اینکه مشتریانتان را آنالیز کردید, می‌توانید بفهمید:

  • مشتریانتان چه کسانی هستند؟
  • چرا خرید می‌کنند ( یا خرید نمی‌‌کنند)؟
  • چگونه خرید می‌کنند؟

یک سطح حرفه‌ای‌تر!

تک پلن تحلیل مشتریان دیجیتال” مهارت تحلیلی‌تان را یک سطح حرفه‌ای تر می‌کند.

تجزیه و تحلیل مشتریان دیجیتال

نظرات شما

X
قالب ووکامرس