دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه تفاوتی با استراتژی دیجیتال مارکتینگ دارد.

در پست های قبلی در مورد طرح دیجیتال, طرح دیجیتال مارکتینگ و استراتژی دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم.

در این پست در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را خیلی خلاصه, جامع, اصولی و علمی تعریف کنیم که در ذهن تان بماند آن را به ای صورت تعریف می کنیم.” دیجیتال مارکتینگ یعنی شناسایی, پیش بینی و تامین نیازهای مشتریان با کمک کانال های دیجیتال”به طور کلی فضای آنلاین یا دیجیتال یا اینترنت کمک خیلی زیادی به کسب و کارها کرده است. در گذشته فروشندگان و بازاریاب ها نمی تواستند تا این حد به مشتریان نزدیک شوند. چرا که واسطه ها, توزیع کننده ها, خرده فروشی ها و نمایندگی ها بین فروشندگان و مشتریان فاصله می انداختند. دنیای دیجیتال به فروشندگان کمک کرد تا مستقیم و بدون واسطه با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

فروشندگان با کمک دیجیتال مارکتینگ می توانند نیازهای مشتریان را بهتر از قبل بشناسند.

علاوه بر شناخت بهتر نیازهای مشتریان به آنها کمک می کند تا نیازهای آنها را پیش بینی کنند.

و در نهایت هم می توانند بهتر از قبل نیازهای آنها را برآورده سازند. به مدد دیجیتال مارکتینگ است که فروشندگان و بازاریاب ها توانسته اند نیازها, خواسته ها, علایق, انگیزه ها و احساسات مشتریان را بشناسند. و برمبنای داده های جمع آوری شده نیازهای آتی مشتریان را شناسایی کنند. در نهایت هم با تغییر محصولات و خدماتشان بر مبنای ترجیحات مشتری نیازهای آنها را به بهترین نحو ممکن برآورده سازند. دیجیتال مارکتینگ قلب کسب وکار دیجیتال است. کار دیجیتال مارکتینگ این است که با مشتریان ارتباط برقرار کند. به محصولات, خدمات و برند ارزش اضافه کند. کانال های توزیع را گسترش و فروش را با کمک کانال های دیجیتال مثل بازاریابی موتور جستجو و بازاریابی وابسته افزایش بدهد.


ویدئوهای آموزشی

آقای گرنت لبوف مصاحبه ای با دکتر دیو چافی استراتژیست آمریکایی داشته است. دکتر دیو چافی در این مصاحبه در مورد اهمیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ به نکات مهمی اشاره می کند.


مطالب پیشنهادی

طرح دیجیتال چیست؟

طرح دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟


دوره های پیشنهادی

مطالب مرتبط

نظرات شما

X
قالب ووکامرس