طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ با هدف پیشتیبانی از اهداف بازاریابی دیجیتال طراحی می‌شوند.

طراحی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ نیازمند صرف منابع هستند. برای اینکه بتوانید کمپین‌های خوبی را طراحی کنید باید با برنامه و برنامه‌ریزی حرکت کنید. همانطور که اشاره شده در بازاریابی دیجیتال هدف از طراحی کمپین‌ها, پشتیبانی از اهداف دیجیتال مارکتینگ است.

کمپین چیست؟

مجموعه‌ای از اقدامات سازمان‌‌یافته برای دست‌یابی به هدفی خاص.

در اینجا نمی‌خواهم در مورد انواع کمپین‌ها صحبت کنم.

هدفم در اینجا, تشریح انواع کمپین‌ها نیست, بلکه ارائه تعریفی از کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ است. به طور کلی انواع مختلفی از کمپین‌ها داریم. کمپین‌های اجتماعی, سیاسی, نظامی و تجاری. طبیعی‌ست که کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه کمپین‌های تجاری قرار می‌گیرند.

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مجموعه‌ای از اقدامات سازمان‌‌یافته برای دست‌یابی به اهداف دیجیتال مارکتینگ.

وقتی از یک صنعت به صنعت دیگر, از یک بازار به بازار دیگر حرکت می‌کنید, تعریف کمپین تغییر نمی‌کند, بلکه ماهیت و هدف کمپین تغییر می‌کند. به طور مثال, کمپین‌های سیاسی, اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند یا کمپین‌های بازاریابی اهداف بازاریابی را دنبال می‌کنند. اهدافی که برای کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ تعریف می‌‌کنید باید با اهداف برنامه سالیانه دیجیتال مارکتینگ هماهنگ باشد. بنابراین, ضروریست که قبل از اینکه برای کمپین‌ها برنامه‌ریزی کنیم باید برای دیجیتال مارکتینگ برنامه‌ریزی کنیم. برنامه دیجیتال مارکتینگ, برنامه بالادستی برنامه کمپین‌ها است.

برنامه‌ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ هم مثل تمام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

شاید تصور کنید چون کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ تاکتیک هستند نیازی به برنامه ندارند.

درست است که به طور کلی کمپین‌ها توسط برنامه اصلی دیجیتال مارکتینگ و استراتژی دیجیتال مارکتینگ هدایت می‌شوند, ولی باز هم به برنامه نیاز دارند. برنامه‌هایی که برای طراحی و توسعه و اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال تدوین می‌شوند, برنامه‌های عملیاتی هستند که باید با برنامه سالیانه یکپارچه شوند.

اجزای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

وقتی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ‌تان را طراحی می‌کنید؛ موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1-اهداف کمپین‌تان را تعریف وشفاف کنید.

2-استراتژی دقیق و واقع بینانه‌ای برای کمپین‌های‌تان تعریف کنید.

3- تاکتیک‌های کمپین‌تان را فراموش نکنید.

4- خوب اجرا کنید- فراموش نکنید اجرا مهمتر از طراحی است.

آموزش پیشنهادی

آموزش گام به گام طراحی کمپین‌های استراتژیک دیجیتال مارکتینگ.

طراحی کمپین‌های استراتژیک دیجیتال مارکتینگ

مطالب مرتبط

نظرات شما

دیدگاه ها بسته شده اند.

X
قالب ووکامرس