چرا باید طرح دیجیتال مارکتینگ داشته باشید

چرا باید طرح دیجیتال مارکتینگ داشته باشید

چرا باید طرح دیجیتال مارکتینگ داشته باشید

چرا باید طرح دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و اهمیت داشتن یک طرح.

به احتمال زیاد شما هم از آن دسته از کسب وکارهایی هستید که طرح دیجیتال مارکتینگ ندارید.

چرا می گویم به ” به احتمال زیاد” . چون تحقیق این را به ما می گوید. آخرین تحقیقی که انجام شده است نشان می دهد نیمی از کسب وکارها طرح دیجیتال مارکتینگ ندارند. البته این که تحقیق در کشور ما انجام نشده است جای خود. اگر این تحقیق در کشور ما انجام شود قطعا درصدها بیشتر خواهد شد. به هرحال اگر همین تحقیق را مبنا قرار بدهیم. نزدیک نیمی از کسب وکارها طرح دیجیتال مارکتینگ ندارند. نتایج تحقیق در نمودار زیر خلاصه شده است.

همانطور که در نمودار می بینید 38 درصد از کسب و کارها گفته اند استراتژی دیجیتال مارکتینگ دارند.

و استراتژی آنها با سایر طرح های بازاریابی شان هماهنگ و یکپارچه است.

17 درصد از کسب وکارها هم گفته اند استراتژی دیجیتال مارکتینگ دارند اما استراتژی بازاریابی دیجیتال آنها با سایر طرح های بازاریابی شان هماهنگ و یکپارچه نیست.45 درصد از کسب وکارها هم گفته اند اصلا استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند. این تحقیق مسئله مهمی را به ما گوشزد می کند. مسئله این است که خیلی از کسب وکارها و افراد اهمیت داشتن طرح دیجیتال مارکتینگ و استراتژی دیجیتال مارکتینگ را درک نکرده اند. بر خلاف تصور خیلی از افراد و کسب وکارها داشتن طرح دیجیتال و به طور خاص طرح دیجیتال مارکتینگ خیلی پیچیده نیست. برای ایجاد یک طرح دیجیتال مارکتینگ خیلی راحت باید شروع کنید. قطعا شما هم با من موافقید که نقطه شروع سخت ترین قسمت یا مرحله ایجاد طرح است. در پست ” چگونه یک طرح دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید” در مورد نحوه ایجاد طرح بازاریابی دیجیتال صحبت کرده ایم.

بسیاری از افراد دوست دارند برای انجام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شان یک” طرح بازاریابی دیجیتال” داشته باشند.

اما نمی دانند از کجا شروع کنند.

چرا باید یک طرح دیجیتال مارکتینگ داشته باشید

دلایل زیادی برای داشتن طرح دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

در اینجا به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. کسب و کارهایی که استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند مشکلات زیادی دارند.

نداشتن هدف

کسب وکارها و افرادی که استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند. اهداف استراتژیک ندارند. به طور خاص این کسب وکارها اهداف بلند مدت, میان مدت, کوتاه مدت و اهداف SMART  ندارند. بنابراین نمی توانند آن چیزی که می خواهند به صورت آنلاین به دست بیاورند را دست بیاورند. مثلا این دسته کسب وکارها نمی دانند چگونه مخاطبان را جذب کنند. یا اینکه بعد از جذب چگونه آنها را حفظ کنند. وقتی کسب وکارها را بررسی می کنیم. می بینیم که این افراد چیزی تحت عنوان هدف دارند. اما اهداف آنها سازماندهی شده, طبقه بندی شده و هوشمند نیستند. داشتن اهداف ساختارمند و سلسله مراتبی خیلی مهم است. به خصوص برای کانال های دیجیتال .

کسب وکارهایی که هدف ندارند در واقع نمی توانند منابعی را برای رسیدن به اهدافشان اختصاص بدهند.

و حتی اگر به هدفشان هم برسند نمی توانند به خوبی آن را ارزیابی  کنند. به هر حال داشتن  چشم انداز, اهداف بلندمدت, میان مدت و کوتاه مدت و SMART  به شدت توصیه می شود.

عدم شناخت سهم بازار آنلاین

وقتی شما سهم بازار آنلاین تان را نشناسید.

تقاضای مشتریان برای خدمات و محصولات آنلاین تان را دست کم می گیرید.

باید توجه داشته باشید که پویایی کانال های آنلاین با کانال های سنتی متفاوت است. رفتار مشتریان آنلاین با مشتریان آفلاین متفاوت است. حتی رقبا آنلاین کسب وکارها ممکن است با رقبا آفلاین آنها متفاوت باشد. موقعیت و گزینه های سرمایه گذاری استراتژیک بر روی کانال های آنلاین متفاوت با کانال های آفلاین است. به هر حال وقتی شما طرح دیجیتال مارکتینگ ایجاد می کنید براحتی می توانید سهم بازار آنلاین تان را رصد کنید.

بلعیدن سهم بازار توسط رقبا

وقتی شما منابع کافی را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص نمی دهید .

و از روش های موقتی به جای داشتن استراتژی ها تعریف شده استفاده می کنید.

رقبا به راحتی سهم بازار را از دست شما می ربایند. یکی از بخش های تکمیلی ایجاد طرح دیجیتال مارکتینگ تحلیل رقبا است.

نداشتن پیشنهاد ارزش آنلاین یا دیجیتال (OVP)

کسب وکارهای دیجیتال نیاز به پیشنهاد ارزش دیجیتال دارند.

نداشتن پیشنهاد ارزش دیجیتال ضعف بزرگی محسوب می شود.

همانطور که شما پیشنهاد ارزش آفلاین دارید. باید یک پیشنهاد سطح بندی شده برای کسب وکارهای آنلاین خودتان نیز داشته باشید. پیشنهاد ارزش آنلاین به شما کمک خواهد کرد محصولات و خدمات آنلاین تان را از رقبا متمایز کنید. یک OVP  قوی به شما کمک خواهد کرد مشتریان جدید را تشویق کنید با برند شما تعامل برقرار کنند و  وفادرا بمانند.


ویدئوهای پیشنهادی

آقای گرنت لبوف مصاحبه ای با دکتر دیو چافی استراتژیست آمریکایی داشته است. دکتر دیو چافی در این مصاحبه در مورد اهمیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ به نکات مهمی اشاره می کند.


مطالب پیشنهادی

طرح دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

طرح دیجیتال چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟


دوره های پیشنهادی

چرا باید طرح دیجیتال مارکتینگ داشته باشید

مطالب مرتبط

نظرات شما

X
قالب ووکامرس