kpi در دیجیتال مارکتینگ

kpi در دیجیتال مارکتینگ

kpi در دیجیتال مارکتینگ

kpi در دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در موفقیت کسب‌وکار دیجیتال.

شاخص کلیدی عملکرد یا KPI  یا کاملتر Key Performance Indicator.

احتمالا در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت هستید. فرقی نمی‌کند مدیر یک کسب‌وکار, مدیر دیجیتال مارکتینگ, دیجیتال مارکتر یا مشاور دیجیتال مارکتینگ باشید. باز هم تفاوتی نمی‌کند که به صورت فردی کار می‌کنید یا تیمی. صرفنظر از جایگاهی که در بازاریابی دیجیتال دارید, قبل از همه چیز باید برنامه‌ریزی  را یاد بگیرید. باید یاد بگیرید برای خودتان یا دیگران برنامه تدوین کنید. دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. شما برای موفقیت در دنیای دیجیتال نیاز به پلن دیجیتال دارید. تنها چیزی که نتیجه را تقسیم می‌کند,خط پلن است. نتایجی که به دست می آورید ممکن است ضعیف باشند که شما را به سمت شکست ببرند, ممکن است خوب باشند که شما را به سمت رشد و موفقیت ببرند. نتایج ضعیف ناشی از برنامه‌های ضعیف و نتایج قوی ناشی از برنامه های قوی هستند.

kpi در دیجیتال مارکتینگ

 

آیا KPI در دیجیتال مارکتینگ نیاز به برنامه دارد؟

kpi در دیجیتال مارکتینگ نیاز به برنامه دارد.

شاخص‌های کلیدی عملکرد باید در تمام سلسله مراتب پلن‌های دیجیتال مارکتینگ حضور داشته باشند.

مهم است که به عنوان یک بازاریاب و پلنر دیجیتال  بتوانید شاخص‌های کلیدی عملکرد را تحلیل, هدف گذاری و کنترل کنید. وقتی مشغول ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستید, شاخص‌ها باید بخشی از استراتژی‌تان باشد. شاخصها همان نتایجی هستند که در بخش قبل به آن اشاره کردیم و در پروسه پیاده‌سازی دیجیتال مارکتینگ کمکتان خواهد کرد. وقتی برای خودتان یا فرد دیگری تلاش می‌کنید باید بدانید که کجا هستید و کجا می‌خواهید بروید. وقتی شاخص‌ها را تحلیل می‌کنید, می‌فهمید کجا هستید؟ وقتی بر روی آنها هدف‌گذاری می‌کنید, می‌فهمید به کجا خواهید رفت و در نهایت وقتی آنها را کنترل می‌کنید, خواهید فهمید که مسیر را درست طی کرده‌اید یا نه. چنین شناختی برای مدیر یا تیمی که با آنها کار می‌کنید نیز مصداق پیدا می‌کند. وقتی مدیری شاخص‌های گذشته و فعلی که شما ایجاد کرده‌اید را مقایسه می‌کند, به توانمندی و تلاش ارزشمندتان پی خواهد برد. تلاش‌های بازاریابی دیجیتال, خودشان را در شاخص‌ها نشان خواهند داد. بنابراین مهم است که تمام تلاش‌تان را به کار ببرید تا شاخص‌های مثبتی ایجاد کنید.

موفقیت یک پلنر دیجیتال با شاخص‌ها اندازه‌گیری خواهد شد

چه بخواهید و چه نخواهید, تاثیرگذاری‌تان اندازه‌گیری خواهد شد.

بازاریابان موفق, کسانی هستند که تاثیرات مثبتی ایجاد و مسیرها را به بهترین نحو ممکن اصلاح خواهند کرد.

وقتی در حال تدوین پلن دیجیتال مارکتینگ یا کانال‌های دیجیتال نظیر پلن سئو, پلن شبکه‌های اجتماعی, پلن ایمیل مارکتینگ, پلن محتوا یا پلن تبلیغات هستید؛ باید قدرت تفکیک و تمایز بالایی داشته باشید تا هر چیزی را سر جایش بگذارید. KPI در دیجیتال مارکتینگ به اندازه‌ای مهم است که ساعت‌ها صرف طبقه بندی و دسته بندی آنها کنید. 

kpi در دیجیتال مارکتینگ

شاخص‌‌های کلیدی عملکرد بازاریابی دیجیتال را دسته بندی کنید

 شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ بیشمار هستند.

یک بازاریاب حرفه‌ای باید بداند کدام شاخص را در کجا تحلیل, هدف‌گذاری و کنترل کند. برای اینکه دچار سردرگمی و اشتباه نشوید, ابتدا باید سطح برنامه‌ریزی‌تان را بشناسید. در دیجیتال مارکتینگ سطوح مختلف طرح‌ریزی وجود دارند که عبارتند از:

♦ برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ: به عنوان بالاترین سطح برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ

در این سطح از طرح ریزی, شاخص‌های کلیدی عملکرد کلی دیجیتال مارکتینگ مدنظر هستند.

♦ برنامه ریزی سئو یا بازاریابی موتور جستجو به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال

در این سطح از طرح ریزی, شاخص‌های کلیدی عملکرد خاص این کانال مدنظر هستند.

♦ برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال

در این سطح از طرح ریزی, شاخص‌های کلیدی عملکرد خاص این کانال مدنظر هستند.

♦ برنامه ریزی ایمیل مارکتینگ به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال

در این سطح از طرح ریزی, شاخص‌های کلیدی عملکرد خاص این کانال مدنظر هستند.

♦ برنامه ریزی تبلیغات تعاملی به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال 

در این سطح از طرح ریزی, شاخص‌های کلیدی عملکرد خاص این کانال مدنظر هستند.

♦ و برنامه ریزی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

احتمالا تا اینجا به این شناخت رسیده‌اید که کلید موفقیت‌تان در تحلیل و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ, دسته بندی آنهاست.


یک سطح حرفه‌ای‌تر شویم!

  تک پلن تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد کلی دیجیتال مارکتینگ” مهارت تحلیل دیجیتال مارکتینگ‌تان را وارد سطح حرفه‌ای‌تری می‌کند.

kpi در دیجیتال مارکتینگ


مطالب پیشنهادی

هدف گذاری بر روی شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ

مطالب مرتبط

نظرات شما

X
قالب ووکامرس